2011-06-06

Duomenų saugumas

Šis straipsnis skiriamas visiems, kurie yra paranojiški dėl savo skaitemeninių duomenų saugumo.
Aš, kaip ir jūs, esu JUODAI paranojiškas skaitmeninių duomenų saugumo prasme.

Man nepatinka mintis, kad kažkoks asilas gali pavogti mano kompą.
Aš negaliu nuo to apsisaugoti - tai gali įvykti bet kur - namie, darbe, kavinėje, gatvėje ar bet kur kitur.
Tačiau aš galiu pasirūpinti, kad kai vagišiai įsijungs mano kompą, tai geriausiu atveju jame prieis tik prie video ar audio failų. Jokie asmeniniai duomenys (užrašai, nuotraukos, video) jiems bus neprieinami.

Taigi, kaip apsaugoti duomenis?

Geriausiai ir patogiausiai skaitmeninius duomenis apsaugo programa TrueCrypt (+wikipedija).
TrueCrypt rezervuoja jūsų kieto disko (HDD) vietą ir ją užkoduoja.
Ir į ją jūs tada dedate savo failus.
Paprasta kaip du kart du ;)

Trumpa instrukcija apie tai, kaip tai veikia.

1. Nemokamai atsisiunčiate ir instaliuojate TrueCrypt (toliau - TC)
2. Pasileidžiate TC ir sukuriate DIDELĮ failą (pvz. 50 gigabaitų) su savo sugalvotu slaptažodžiu
3. Geras slaptažodis yra ilgas, sudėtingas ir atsimenamas. Pvz Lietuva_1_Tevyne_2_Musu arba (Grazi)(Tu)(Mano)(Brangi)(Tevyne)%%%555 ir panašiai. Slaptažodis turi būti lengvai atsimenamas, nes jums jį reikės įvedinėti kiekvieną dieną
4. Tada su TC atsidarote (mount) tą didelį failą, ir kompe automatiškai pasijungia naujas diskas (panašiai kaip kad pajungus USB)
5. Į tą naujai pasijungusį diską surašote visas savo nuotraukas, dokumentus ir visą kitą, kas neturėtų patekti vagišiams
6. Išjungiant kompą tas diskas automatiškai "atsijungia" (dismount).
7. Įjungus kompą, vėl iš naujo pasijungiate tą diską (4 punktas)

Dar yra variantas užencryptinti visą kompo diską, bet to niekada nebandžiau daryt.

Šiuos mano aprašytus žingsnius geriau darykite kartu su žmogum, nusimanančiu apie kompiuterius, kad netyčia neprisižaistumėte.


Beje, to didelio TC failo neištrinkite - jame guli visi jūsų duomenys.
Ir dar - LABAI SVARBU - nusipirkite išorinį diską ir/arba didelį USB, ir į jį kas porą savaičių darykite to disko atsarginę kopiją.

Idealiu atveju dar vieną TC failo kopiją gerai būtų turėti kur nors kitur - darbe, ar kur nors kitur, kad fiziškai laikmenos būtų ne tame pačiame pastate (gaisro atveju ir pan).

Aš dar turiu "lengvą" tam tikrų duomenų versiją savo USB faile, suzipuotą su 20 simbolių slaptažodžiu.
Neužilgo pirksiu 64 GB USB, tai jame tilps viskas. Papildomos kopijos yra labai gerai.

Sėkmės

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą